DWS 1 – Viking 1: 20-19 | Schonewille bezorgt DWS zege

20 januari 2019

KOOTWIJKERBROEK – Met minder dan één minuut op de klok legde Elske Schonewille vanaf twintig meter aan. Haar schot bezorgde DWS de zege in een spannende degradatiekraker tegen Viking: 20-19.

,,De blijdschap was groot na afloop”, vertelt coach Coen Hooijer na een strategische en gelijkopgaande wedstrijd. Viking nam het initiatief, maar Bas Lagerweij hield de Kootwijkerbroekers in de wedstrijd.

Na rust kon Hooijer met tactische wissels het tij keren: Aline van de Glind en Gertjan Davelaar zorgden voor meer aanvalskracht, Bernard Schut voerde zijn verdedigende taak sterk uit. Linemijn van Top – vervangster voor de zieke Davitha van de Kuilen – legde de sterkste dame van Viking aan banden. ,,Maar vooral Job Schonewille verdient een pluim. Hij speelt altijd een voldoende, maar was nu heel goed”, aldus Hooijer.

Doelpunten: Bas Lagerweij 5, Elske Schonewille 4, Kees van der Kuilen 3, Hilde Lozeman 2, Rinske van den Brink 2, Gertjan Davelaar 2, Aline van de Glind 1, Job Schonewille 1.