DWS 1 – VIKO 1: 19-8 | Sterk DWS sluit eerste deel competitie in stijl af

30 oktober 2022

KOOTWIJKERBROEK – Een uitstekend DWS heeft de sterke eerste competitiehelft in stijl afgesloten door VIKO met 19-8 te verslaan. Met dertien punten uit acht wedstrijden staat DWS op de tweede plaats in poule 3D en moet in het voorjaar promotie naar de tweede klasse worden afgedwongen.

De ontwikkeling van DWS is goed aan de hand van de resultaten tegen VIKO te illustreren. Op de eerste speeldag won DWS in Vianen na een spannende wedstrijd nipt met 8-9, in Kootwijkerbroek was de marge nog geen twee maanden later elf punten. DWS begon sterk aan de wedstrijd en stond na drie minuten al op een comfortabele 3-0 voorsprong die werd gecontinueerd tot de 9-5 ruststand. In het eerste deel van de tweede helft kende DWS een erg sterke fase en liep het uit naar 17-6 om met 19-8 te eindigen.

Trainer Jaap Jochems was dan ook tevreden: ,,Wij hebben heel goed gespeeld en vanaf het begin gedomineerd. Wij waren fitter en hebben het eerste deel van de tweede helft heel veel energie geleverd en het verschil gemaakt. Wij kunnen zeer tevreden zijn over de veldcompetitie tot nu toe. We staan defensief goed, hebben niet voor niets de minste tegentreffers van de competitie. Maar spelen ook attractief met veel schoten en zijn niet afhankelijk van één topscorer, maar zijn in de breedte heel sterk. Gezien onze uitgangspositie moeten we in het tweede deel zeker promoveren.”

Doelpuntenmakers DWS: Joël Lagerweij 4, Job Schonewille 4, Marieke Meijer 3, William van Maanen 2, Joanne Lijbers 2, Sabrina van den Brink 1, Boaz Liefting 1, Rinske van den Brink 1 en Joël Liefting 1.