DWS 1 – Woudenberg 1: 12-16 | Zorgen DWS nemen toe na nederlaag tegen Woudenberg

3 juni 2022

KOOTWIJKERBROEK – DWS heeft woensdagavond de inhaalwedstrijd tegen het als tweede geklasseerde Woudenberg met 12-16 verloren. Door de nederlaag blijft DWS achtste en nemen de degradatiezorgen toe.

In Kootwijkerbroek begon de avond uitstekend voor DWS met het kampioenschap van het tweede team. De hoofdmacht van trainer René Slegh kon ondanks een prima wedstrijd tegen de titelkandidaat uit Woudenberg het feestje geen passend vervolg geven. Na een 2-5 tussenstand gingen beide ploegen met een 4-10 stand richting de tweede helft. Na rust kende DWS een opleving en leek het bij 12-15 en een strafworp voor de thuisploeg nog spannend te worden, maar uiteindelijk wonnen de bezoekers uit Woudenberg met een marge van vier: 12-16.

Trainer René Slegh: ,,Dit was een van onze beste wedstrijden van het seizoen tegen een sterke tegenstander. Wij hebben veel kansen gecreëerd, maar waren voor rust niet effectief. In de tweede helft waren we verdedigend ijzersterk en hadden we tot het einde de juiste spirit te pakken. We moeten nu de laatste twee wedstrijden winnen om niet te degraderen.”

Op 11 juni vervolgt DWS de competitie in Zaandam met de lastige uitwedstrijd tegen koploper ZKC’31.

Doelpunten DWS: Joël Lagerweij 4, Joël Liefting 4, Boaz Liefting 1, Sabrina van den Brink 1, Rens Bleijenberg en Linemijn Jansen 1.