DWS 1 – Woudenberg 1: 15-15 | DWS is halverwege subtopper

22 oktober 2019

KOOTWIJKERBROEK – DWS heeft het eerste deel van de veldcompetitie afgesloten met een verdienstelijk gelijkspel tegen Woudenberg. Op maandagavond werd het in Kootwijkerbroek na een spannend duel 15-15. In de absolute slotfase miste Woudenberg een strafworp.

Door de puntendeling is de jonge formatie van trainer René Slegh inmiddels al vijf wedstrijden zonder nederlaag en gaat DWS op plek drie als subtopper op weg naar de zaalcompetitie. Vanwege een bruiloft en met dank aan Woudenberg werd de laatste veldwedstrijd van DWS vijf dagen vervroegd en kregen de Kootwijkerbroekers de gelegenheid om sportieve revanche te nemen op Woudenberg, waar eerder dit seizoen met duidelijke cijfers verloren werd.

’TE GRETIG’

Ondanks alle goede bedoelingen begon DWS matig aan de wedstrijd. Trainer Slegh hierover: ,,In de beginfase waren wij te gretig waardoor Woudenberg kon profiteren van onze fouten. Bij een 6-2 achterstand hebben we een timeout aangevraagd en hebben we ons knap terug geknokt in de wedstrijd met een 8-9 ruststand als gevolg.

Ook in de gelijk opgaande tweede helft stonden we voortdurend achter, maar na 9-12 en 13-15 maakten wij in de laatste minuut gelijk. In de slotfase hadden wij geluk dat zij een strafworp misten en het dus toch gelijk bleef”.

VEEL PROGRESSIE

Na een aarzelend begin met twee nederlagen en een gelijkspel kan DWS terug kijken op een geslaagde eerste competitiehelft. De jonge selectie maakte veel progressie en boekte knappe resultaten. ,,Ik ben erg tevreden over de prestaties tot nu toe. In het begin was het even puzzelen, maar langzamerhand is er meer balans in het team gekomen en tonen we vechtlust wanneer het korfballend eens wat minder gaat. Dit is een goede basis om verder te bouwen. Vanaf 4 november trainen we in de zaal en na wat oefenduels start de zaalcompetitie op 23 november” aldus de tevreden oefenmeester.

Doelpuntenmakers DWS: Gert-Jan Davelaar 5, Rinske van den Brink 2, Hilde Lozeman 2, Dinant Lagerweij 2, Rens Bleijenberg 1, Job Schonewille 1, Linemijn Jansen 1 en Joël Lagerweij 1.