DWS 1 – ZKC’31 1: 20-15 | DWS handhaaft zich op slotdag

31 maart 2019

KOOTWIJKERBROEK – DWS staat na de veertiende en laatste speelronde keurig in het linkerrijtje van de tweede klasse. Die prestatie behaalden de Kootwijkerbroekers door in een degradatieduel ZKC’31 opzij te zetten.

,,Het is een beetje krom dat we op de laatste speeldag om handhaving spelen en uiteindelijk op de vierde plaats staan”, concludeert coach Coen Hooijer. ,,De stand is lange tijd vertekenend geweest, want wij kregen alle mindere teams pas aan het einde en stonden daardoor zelf lang onderin.”

Zodoende was de wedstrijd tegen ZKC’31 op papier een spannende degradatiewedstrijd; aangezien er slechts één punt verschil zat tussen de twee teams. In de praktijk was daar geen sprake van; DWS vanaf het eerste fluitsignaal een maatje te groot voor ZKC.

Hoewel de ploeg van Hooijer al snel het verschil had gemaakt (6-1), kon zijn team niet doordrukken: ,,We moesten wat aanpassingen maken, omdat Bernard (Schut) ziek en Elske (Schonewille) niet helemaal fit was. Daarnaast ligt Kees (van de Kuilen) er al even uit. Hierdoor gingen we iets statischer spelen. Het is niet mijn spel, maar het ging om de uitslag.”

Het statische spel zorgde er vooral voor dat DWS verdedigend ijzersterk stond: ,,Vooral Job Schonewille was geweldig; hij was echt de Man of the Match.”

PRESTATIE

Door de 20-15 overwinning heeft DWS zich gehandhaafd in een sterke tweede klasse. ,,De nummer zeven bij ons is de beste nummer zeven van alle poules. Het is een hele sterke poule. Dus ik ben heel trots op het team dat we zo’n knappe prestatie neer hebben gezet.”

DWS sluit de zaalcompetitie zelfs af als nummer vier; een mooi gegeven voor Hooijer die na dit seizoen stopt bij DWS. ,,Het is heel fijn dat ik DWS in de tweede klasse kan achterlaten. Ik gun het de club, maar voor mezelf is dat ook een prettig gegeven. Maar we zijn nog niet klaar. Op het veld willen we de lat ook hoog leggen.”

Doelpuntenmakers: Gertjan Davelaar 4, Elske Schonewille 3, Hilde Lozeman 3, Rinske van de Brink 3, Job Schonewille 3, Bas Lagerweij 3, Davitha van de Kuilen 1.