DWS 1 -ZKC’31 1: 9-13 | DWS geeft wedstrijd in vijf minuten weg

18 oktober 2021

KOOTWIJKERBROEK- Hekkensluiter DWS leek lang op weg om tegen koploper ZKC’31 voor een daverende stunt te zorgen. De titelkandidaat uit Zaandam besliste het duel uiteindelijk met een serie van vijf punten in vijf minuten waardoor de wedstrijd in een reguliere 9-13 voor ZKC’31 eindigde. In Kootwijkerbroek begon DWS slecht aan de wedstrijd en met een 0-4 tussenstand leek het duel al snel beslist. De thuisploeg begon echter steeds beter te verdedigen en kwam met veel strijd via een 4-6 ruststand terug tot 7-7. Op dit moment gaf de routine en het scorende vermogen van de bezoekers de doorslag en werd het duel binnen vijf minuten beslist.

Trainer René Slegh: ,,Het was een leuke wedstrijd waar wij veel energie in hebben gestoken. We kwamen knap terug en er hing een verrassing in de lucht. Helaas ontbrak het bij onze beste schutters vandaag aan punten en hebben we wel kansen gecreëerd maar te weinig gescoord”. Zaterdag speelt DWS in Oostzaan tegen directe concurrent OKV.

Doelpuntenmakers DWS: Rinske van den Brink 4, Joël Liefting 2, Joël Lagerweij 1, Boaz Liefting 1, Joanne Lijbers 1.