DWS D1 wint ook van RDZ.

24 april 2016

Zaterdag 23 april stond de belangrijke thuiswedstrijd tegen RDZ D1 uit Zeist op het programma. Afgelopen weken hebben we al gewonnen van Antilopen en Huizen, dus is dit de enige tegenstander die we nog niet hadden gehad. RDZ had tot nu toe slechts één punt gehaald in twee wedstrijden, maar er was geen sprake van onderschatting.

De wedstrijd begon goed voor DWS. Gisella opende al vrij snel de score met een mooie doorloopbal. Het eerste aanvalsvak verzuimde vanaf toen om de score uit te breiden, door een hoop kansen te missen. Helaas was RDZ aan de andere kant scherper en scoorden zij meer dan wij. Na 12.5 minuten gingen we wisselen van vak en functie, maar het tweede aanvalsvak had meer moeite met de ontzettend lange tegenstanders van RDZ. Er zat te weinig beweging en beleving in en er werd niet meer gescoord, dus gingen we rusten met een 2-4 achterstand in een moeizame eerste helft. In de rust zijn onze afspraken nog eens duidelijk herhaald en kon ik merken dat iedereen zin had om een hele goede tweede helft neer te zetten, om deze wedstrijd alsnog te winnen.

Na rust was al snel duidelijk dat er een andere D1 op het veld stond. Binnen no-time werd de achterstand weggewerkt met mooi korfbal. Toen Willemieke zo ongeveer vanaf de zijlijn de 5-4 erin gooide schreeuwden Joel en Erik het uit van opluchting, dus met de beleving zat het ook wel goed. Vanaf toen was het verzet van RDZ gebroken. Het andere vak scoorde nog een paar hele mooie goals, waaronder een bovenhandse onehander van Remon en een mooi uitgespeelde korte kans van Matthias, zodat we uiteindelijk met 9-4 wonnen. Concurrent Antilopen speelde 8-8 tegen Huizen, dus staan we nu drie punten los op de nummer twee en gaat de D1 vol voor het kampioenschap in de eerste klasse!

Doelpunten DWS: Remon 3x, Joel 2x, Willemieke 2x, Matthias 1x en Gisella 1x.