DWS kijkt terug op positief jaar

8 juni 2017

Gisteravond werd de Jaarlijkse Algemene Vergadering van DWS gehouden. In een volle kantine werd teruggeblikt op het afgelopen jaar en uiteraard ook vooruit gekeken naar de toekomst. Op het sportieve vlak waren de 2 kampioenschappen van DWS 1 absolute hoogtepunten in het afgelopen seizoen. Bij de jeugd bleef het dit jaar bij 2 kampioenschappen. Daar staat wel tegenover dat we dankzij het succesvolle schoolkorfbaltoernooi en het enthousiaste werk met de Kangoeroe Klup een groeiend aantal jeugdleden hebben. Op financieel gebied is DWS een gezonde club. Omdat de gehele A volgend seizoen doorgeschoven wordt naar de senioren gaan we met 5 senioren teams spelen (nu 4). Het 1e,2e en 3e gaan wedstrijdkorfbal spelen en 4 en 5 breedtekorfbal. Ook de trainersstaf voor de selectieteams is al rond. Coen Hooijer blijft bij DWS 1, Christiaan van Hunen gaat het 2e doen en Nils Happel neemt het 3e onder zijn hoede. Verder zijn veel punten van vorig jaar uitgewerkt met als grootste activiteit het opknappen van de kantine. Zoals gebruikelijk is dit ook het moment om een aantal personele wisselingen bekend te maken. Rianne Boon wordt na een jaar afwezigheid weer toegevoegd aan het bestuur en krijgt als bijzondere taak om het scheidsrechtersplan naar een hoger niveau te tillen. Johan Lagerweij nam na 11 jaar afscheid als secretaris van het bestuur en Bertram Lagerweij (toch weer een Lagerweij) gaat zijn plaats innemen. Ook na 11 jaar vertrekt Jan Broekhuizen uit de Technische Commissie. Hij werd hiervoor uitgebreid in het zonnetje gezet voor bewezen diensten. Arjen Lagerweij en Henry Ortse stoppen met het organiseren van het Schoolkorfbaltoernooi. Hier zullen Brendan Hooijer en Joanne Lijbers (samen met Sharon van Dijk) hun taak overnemen. Tot slot werd ook Gerjan van de Krol uitgebreid bedankt voor vele trainings- en coachingsuren met de C1 en de A1 en overige inzet. Kortom DWS kan terugkijken op een positief jaar en ook voor het komend jaar staat alles weer in de startblokken om er een succesvol jaar van te maken.