DWS-korfbalster Linemijn Jansen geniet weer volop van het spelletje

22 november 2019

KOOTWIJKERBROEK – Ze geniet weer van elke minuut die ze op het veld of in de zaal speelt en maakt zich op voor de allereerste zaalkorfbalwedstrijd van het seizoen. Morgenavond is het tegen Duko te doen. ,,Daar moeten we zeker punten tegen pakken”, aldus gesprekspartner Linemijn Jansen van DWS.

De korfbalster – voorheen door het leven gaand als Van den Top maar inmiddels dus getrouwd – kijkt uit naar de competitie en heeft best wel vertrouwen opgedaan tijdens de veldcompetitie, waar DWS in de middenmoot bivakkeert. ,,We hebben natuurlijk een jong, nieuw team in opbouw maar ik vind dat we het eigenlijk best goed hebben gedaan. Met het team gaan we zowel in de zaal als op het veld voor handhaving, maar uiteraard ga je altijd voor meer. Te beginnen natuurlijk tegen Duko.”

RUGBLESSURE

Jansen (22) is teruggekeerd van een langdurige, slepende rugblessure. ,,Best een pittige tijd die achter me ligt moet ik eerlijk zeggen. Het was lang zoeken wat het uiteindelijk was, maar gebleken is dat het aan het kraakbeen ligt, waar een scheurtje in zat.” Wat volgde was een lange periode vol onzekerheid en stilstand. Ze lag er zelfs een heel seizoen uit, sinds deze korfbaljaargang is ze weer betrokken bij het eerste. ,,Op een gegeven moment verlies je het vertrouwen in je lichaam en dat is niet prettig natuurlijk. Ik had daarvoor eigenlijk nooit iets aan mijn lijf, dus het was erg wennen om zo weinig aan sport te kunnen doen.”

Werkelijk alles lag op een gegeven moment stil en zelfs werken lukte een weekje niet. ,,De fysiotherapeut raadde me inderdaad een hele week rust aan. Dus dat moest dan maar.” Hoewel het naar eigen zeggen een rottijd was, heeft ze er ook wel lessen van geleerd. ,,Je gaat waarderen als je fit bent en geniet van elke minuut die je speelt. Verder heb ik mijn eigen grenzen beter leren kennen. Maar vervelend was het wel. Maar goed, laten we het nu over wat positievere zaken hebben.” Op het veld ging het volgens de korfbalster namelijk best prima. ,,We staan in de middenmoot met een heel jong team, we knokken voor elke meter en boeken soms aardig goede resultaten. We gaan voor handhaving, net als in de zaal trouwens.”

SPARTA NIJKERK

Jansen – die zichzelf omschrijft als ‘echte allrounder’ – beseft dat het een pittige campagne wordt tijdens het zaalseizoen. ,,Er zitten gewoon heel goede ploegen tussen, dat is duidelijk. Even duidelijk is dat we er vol voor moeten gaan om zoveel mogelijk wedstrijden te winnen. Ik denk dat Sparta Nijkerk één van de grote favorieten voor de titel is naast KVZ.” Wat denkt Jansen – die een eigen bedrijf heeft (Linemijn Fotografie) en werkt in het installatiebedrijf van haar man – van de komende tegenstander van zaterdag? ,,Tegen die ploeg moeten we zeker de punten kunnen pakken. De kracht van ons team moet daarbij de doorslag geven en zoveel mogelijk spelers moeten zien te scoren. Of ik een uitslag kan en wil voorspellen? Tja, dat is altijd een moeilijke natuurlijk, het komt tenslotte in de krant, haha. Nou, ja, laat ik zeggen 18-14 voor ons.”

Door Jurre Jochemsen