DWS wil nieuwe stappen zetten

14 september 2018

KOOTWIJKERBROEK – ,,Het is redelijk uniek dat ik hier nog zit inderdaad, maar elk jaar heeft zijn eigen verhaal gehad en ik heb het nog altijd naar mijn zin.” Coen Hooijer kijkt uit naar de start van het nieuwe seizoen met DWS, morgen. ,,We gaan voor een plek bij de eerste twee in klasse twee.”

De trainer gaat zijn vierde seizoen in bij de Kootwijkerbroekse korfbalclub. ,,Vorig jaar was het ‘t doel om bij de eerste vier te eindigen in de tweede klasse, nu willen we doorstoten. Dat wordt een mooie uitdaging en dat doe ik dit seizoen onder anderen samen met mijn nieuwe assistent Gerjan van de Krol. Hij was altijd een toptalent van deze club en heeft ook in het eerste gespeeld maar is zwaar geblesseerd geraakt en is daardoor gestopt. Hij heeft veel tactisch inzicht en brengt dus een ‘stukje extra’ bij de staf, hij brengt verfrissing, ik ben tenslotte al heel lang het gezicht van de groep. Gerjan is echt een trainer in spe met zijn 24 jaar. Vorig jaar deed hij al de video-analyses. Tijdens dat seizoen is er ook een klik ontstaan op korfbalgebied en sinds dit jaar is hij dus volwaardig assistent.”

PRIMA VOORBEREIDING

DWS heeft in de ogen van de coach uit Heelsum een prima voorbereiding achter de rug en de selectie staat. Die is wel aan verandering onderhevig. ,,We hebben gemeend te verfrissen en er komen andere spelers in het eerste”, vervolgt de hoofdtrainer. ,,Er komt dit seizoen hopelijk meer dynamiek en we willen meer allround spelen en minder statisch. Afwisseling, daar draait het allemaal om.” Enkele spelers vanuit de voormalige hoofdmacht zijn wel teruggezet. ,,Dat is als trainer natuurlijk nooit leuk maar hoort er wel bij, ik heb deze spelers hopelijk een goede uitleg gegeven.” Rens Bleijenberg, Gert-Jan Davelaar en Aline van de Glind spelen in van plaats van het eerste nu in het tweede. Rinske van den Brink, Colinda van den Berg, Dinant Lagerweij, Bernhard Schut en Job Schonewille komen definitief in de hoofdmacht. ,,En er staat natuurlijk een sterke basis met Hilde Mandersloot, Bas Lagerweij, Kees van de Kuilen én Davitha van de Kuilen”, zo is Hooijer lovend. ,,Die ervaren spelers kunnen de ‘jongelui’ klaarstomen. Ik heb echt vertrouwen in de goede afloop dit seizoen. Vorig jaar was een plek bij de eerste vier het doel, nu willen we bij de eerste twee eindigen. Ooit willen wij in de eerste klasse spelen met zoveel mogelijk eigen spelers.”

GEEN UITGESPROKEN FAVORIET

De trainer ziet geen uitgesproken favoriet dit seizoen. ,,Fiducia en Viko gaan bovenin meedraaien. En daar willen wij mee vechten om de bovenste plekken. We hebben een prima trainingskamp gehad bij PSV Korfbal en hebben goed aan teambuilding gedaan. Ik heb alle vertrouwen in deze groep.”

Door Jurre Jochemsen | bron: barneveldsekrant.nl

Staand vanaf links: Gijs Schut (teambegeleider), Coen Hooijer (coach), Bernard Schut, Kees van de Kuijlen, Bas Lagerweij, Job Schonewille, Dinant Lagerweij en Gerjan van de Krol (assistent). Gehurkt van links naar rechts: Davitha van de Kuijlen, Hilde Lozeman, Elske Schonewille, Rinske van den Brink en Colinda van den Berg.