DWS wint knap van China

21 december 2023

Op woensdagavond 20 december speelde DWS een heuse interland tegen het nationale korfbalteam van China. Ter voorbereiding op de korfbalchallenge in Rotterdam speelt China enkele oefenwedstrijden in Nederland. Op woensdag waren de Chinezen te gast in de Veluwehal.

Rond 19:00 stroomde de Veluwehal al vol. De jeugdleden van DWS waren twee dagen al eerder druk geweest met het maken van allerlei spandoeken waar de hal mooi mee werd versierd. Ook waren er veel supporters met blauwe hoedjes en met de DWS-sjaal. Heel leuk om te zien!

De wedstrijd werd een echt korfbalspektakel. Al vanaf het eerste fluitsignaal waren de beide teams aan elkaar gewaagd. De Chinezen waren atletisch en conditioneel sterk. Hier had DWS het soms lastig mee, maar de Kootwijkerbroekers pakte wel al gauw de leiding in de wedstrijd. Door goede afstandsschoten kwam China terug en was de ruststand 10-10.

In de tweede helft kregen de beide teams het wat moeilijker. Tot kort voor tijd. De spanning in de wedstrijd kwam helemaal terug toen beide teams weer begonnen met scoren. Uiteindelijk trok DWS, door het wat slimmer uit te spelen, aan het langste eind en wist met 20-19 te winnen van China. Graag wil DWS alle supporters van jong tot oud bedanken voor jullie komst. We hebben er met elkaar een leuk korfbalfeest van gemaakt!

Bekijk ook de foto’s van Sabrina via deze link.