EKCA 1 – DWS 1: 11-14 | Favoriet DWS wint in Arnhem

7 april 2024

KOOTWIJKERBROEK – In de jacht op het kampioenschap van de derde klasse heeft DWS een eerste slag geslagen. In de openingsronde werd EKCA in Arnhem met 11-14 verslagen.

Na de ongelukkige degradatie in het najaar is DWS er alles aan gelegen om snel weer terug te keren naar de tweede klasse. Ondanks een 2-0 achterstand kwamen de bezoekers uit Kootwijkerbroek eigenlijk niet in de problemen en ging het met een 7-8 voorsprong de rust in. In de tweede helft scoorde DWS direct uit een vloeiende aanval om via 8-11 op de 11-14 eindstand te finishen.

Trainer Jaap Jochems: ,,Het was voor ons even wennen: weer op het veld en een andere tegenstander. We hebben eigenlijk de hele wedstrijd de controle gehad en het duel verdedigend gewonnen. Het verschil was groter dan de uitslag doet vermoeden, we hebben ook vijf strafworpen gemist. Linemijn van den Top speelde een uitstekende wedstrijd voor ons.”

Zaterdag 20 april speelt DWS de eerste thuiswedstrijd van de veldcompetitie tegen RDZ.

Doelpuntenmakers DWS: Rinske van den Brink 4, Boaz Liefting 3, Linemijn van den Top 2, Joël Lagerweij 2, Matthias Budding 2 en Joanne Lijbers 1.