Elburg 1 – DWS 1: 17-12 | DWS verliest degradatieduel van concurrent Elburg

27 september 2020

KOOTWIJKERBROEK- DWS is ook na de vierde speeldag nog zonder punten. In het degradatieduel tegen Elburg verloor de formatie van trainer René Slegh door een matige eerste helft met 17-12. Halverwege stond de thuisclub op het Burgemeester Bode Sportpark in Elburg al met een verschil van vijf punten voor, na de 12-7 ruststand kwamen de bezoekers uit Kootwijkerbroek terug in de wedstrijd. Verder dan 13-11 kwam DWS echter niet, waarna Elburg in de slotfase uitliep naar de licht geflatteerde 17-12 zege.

Trainer Slegh: ,,Voor rust was het redelijk. In de tweede helft begonnen we erg sterk, helaas was dit maar een tijdelijke opleving. In de laatste fase namen we wat meer risico en in de slotfase was het geloof op een resultaat weg. Volgende week spelen we thuis tegen Rood-Wit, ook een directe concurrent. Het wordt tijd om een resultaat te gaan halen”.

Doelpuntenmakers DWS: Gert-Jan Davelaar 4, Joël Lagerweij 3, Rens Bleijenberg 2, Rinske van den Brink 1, Linemijn Jansen 1 en Joël Liefting 1.