Fiducia 1 – DWS 1: 12-7 | DWS in fysiek gevecht onderuit tegen kampioen

15 oktober 2023

KOOTWIJKERBROEK – Het al gedegradeerde DWS heeft het eerste deel van het veldkorfbalseizoen in Vleuten afgesloten met een 12-7 nederlaag tegen Fiducia. Door de overwinning werd de thuisclub kampioen, de enige nederlaag leed Fiducia in de heenwedstrijd in Kootwijkerbroek.

Op het winderige en regenachtige Sportpark Fletiomare Oost nam Fiducia al snel een 5-1 voorsprong waarna DWS steeds beter in de wedstrijd kwam. Via een 7-3 ruststand werd het nog 8-5, maar in een fysieke wedstrijd kwam DWS nooit echt dichtbij een verrassing.

Trainer Jaap Jochems: ,,Na twee dikke nederlagen in de vorige twee uitwedstrijden wilden wij vandaag onze huid zo duur mogelijk verkopen. In een knetterhard duel was het een wonder dat er niemand geblesseerd raakte en dat er geen kaarten werden uitgedeeld. Met het oog op de zaalcompetitie en in onze zoektocht naar automatismen hebben wij onze ploeg al aangepast en ons kranig geweerd en goed geïncasseerd. Voor ons gevoel was er vandaag wat te halen, maar we konden in de tweede helft met de wind mee net niet echt dichtbij komen.”

Doelpuntenmakers DWS: Joël Lagerweij 3, Rinske van den Brink 1, Linemijn Jansen 1, Boaz Liefting 1 en Joanne Lijbers 1.