Fiducia 1 – DWS 1: 23-15 | DWS strijdend onderuit in Vleuten

25 november 2018

KOOTWIJKERBROEK – DWS heeft haar eerste zaalwedstrijd van het seizoen verloren. Fiducia was voor eigen publiek in Vleuten te sterk voor DWS: 23-15. ,,Het was een terechte nederlaag”, geeft coach Coen Hooijer aan.

,,Wat een grote rol had in het verlies was dat wij in de afgelopen drie weken geen één keer met een compleet team hebben kunnen trainen door blessures en zieken.” Zaterdag ontbrak de zieke Bernard Schut; voor hem speelde Rens Bleijenberg.

,,In de eerste helft konden we nog goed bij blijven, mede dankzij een sterke Elske Ortse. Na rust maakten zij in tien minuten het verschil.”

Hooijer treurt niet te veel om het verlies. ,,De ploeg heeft keihard gestreden. Meer kan ik niet van hen vragen. We zitten in een hele zware poule, dus we moeten elke wedstrijd knokken. Dat hebben we zaterdag ook gedaan.”

Doelpuntenmakers: Elske Ortse 4, Kees van de Kuilen 4, Bas Lagerweij 3, Hilde Lozeman 2, Rinske van den Brink 1, Gertjan Davelaar 1.