Fortissimo 1 – DWS 1 : 14-18 | DWS wint wedstrijd vol emotie

5 februari 2018

KOOTWIJKERBROEK – DWS heeft een emotionele week afgesloten met een 14-18 overwinning bij Fortissimo. De Kootwijkerbroekers waren de hele week met hun gedachtes vooral bij het overlijden van Bart Slotman, man van Marjanne Slotman-Dekker uit het derde team dat ook tot de selectie behoort.

Coach Coen Hooijer: ,,Het was een rollercoaster voor de hele vereniging. Maandag hebben we met de hele selectie gepraat, vrijdag was het condoleren en zaterdag de begrafenis.”

Van de drie selectieteams ging alleen het duel van de hoofdmacht door. DWS keek al snel tegen een achterstand aan bij Fortissimo, maar knokte zich terug en trok in de tweede helft de winst naar zich toe.

,,We hebben geknokt en gevochten”, aldus Hooijer die ervanuitgaat dat de zege van DWS voldoende is voor handhaving. ,,Plek vier is zelfs nog haalbaar.”

Doelpuntenmakers: Bas Lagerweij 7, Hilde Lozeman 5, Davitha van de Kuilen 2, Gertjan Davelaar 2, Aline van de Glind 1, Kees van de Kuilen 1.