Furore 1 – DWS 1: 14-8 | Slechte start oorzaak nieuwe nederlaag DWS

31 oktober 2021

KOOTWIJKERBROEK- DWS heeft de lastige uitwedstrijd in Assendelft tegen Furore met 14-8 verloren. Door de zevende nederlaag in acht duels sluit de club uit Kootwijkerbroek het eerste deel van de veldcompetitie op de achtste en laatste plaats af. Na de zaalcompetitie heeft de formatie van trainer René Slegh nog zes duels om de achterstand van drie punten op Fortissimo en OKV goed te maken om degradatie naar de derde klasse te voorkomen.

De hoop op een goed resultaat was voor DWS in De Omzoom al vroeg vervlogen, Furore kwam al snel op een 6-0 voorsprong. Hierna herstelde DWS zich en kwam het via een 8-2 ruststand nog terug tot 11-7. In het laatste kwartier liep de thuisclub echter uit tot een marge van zes. Trainer René Slegh was helder in zijn commentaar: ,,Wij geven deze wedstrijd in het eerste kwart weg, daarna waren we gelijkwaardig. Scoren blijft ons grootste verbeterpunt.

Het is prettig dat we nu verder gaan met zaalseizoen zodat we ons verder kunnen ontwikkelen en in de tweede helft van het seizoen beter voor de dag komen”. DWS heeft de komende week vrij en gaat zich daarna via oefenwedstrijden tegen Rheko en Zwart Wit voorbereiden op het veldseizoen.

Doelpuntenmakers DWS: Sabrina van den Brink 3, Rens Bleijenberg 2, Joël Liefting 2 en Rinske van den Brink 1.