Hellas ’63 1 – DWS 1: 24-21 | DWS verliest, concurrent wint

17 februari 2019

KOOTWIJKERBROEK – Voor DWS was het duel tegen Hellas ’63 een wedstrijd met twee gezichten. Het team van coach Coen Hooijer was een groot deel van de wedstrijd de betere ploeg in Nunspeet, maar het kon geen punten meenemen naar Kootwijkerbroek: 24-21 verlies.

,,We speelden de eerste twintig minuten heel volwassen, maar Hellas was heel effectief voor rust en liep naar 18-10 uit.” Desondanks gooide DWS de handdoek niet in de ring. Door hard werken kwam het terug naar 21-20. Hooijer: ,,Dan moet je risico’s nemen. Helaas verlies je uiteindelijk alsnog.”

Voor DWS was het extra zuur dat concurrent Viking wel won. ,,We zijn qua spel aan een goede serie bezig, maar pakken te weinig punten. De komende duels moet dat gebeuren. Als we dit niveau vasthouden, handhaven we ons.”

Doelpuntenmakers: Elske Schonewille 4, Hilde Lozeman 4, Rinske van den Brink 3, Bas Lagerweij 3, Kees van de Kuilen 3, Job Schonewille 3, Davitha van de Kuilen 1.