Hellas’63 1 – DWS 1: 8-13 | DWS voor rust ijzersterk in Nunspeet

11 november 2023

KOOTWIJKERBROEK – DWS is de zaalcompetitie met een knappe overwinning begonnen. In Nunspeet werd Hellas’63 dankzij een ijzersterke eerste helft met 8-13 verslagen. Halverwege was het al 4-10 voor de ploeg van trainer Jaap Jochems. Omdat vaste aanvoerder Job Schonewille vanwege een schorsing ontbrak, was Boaz Liefting gelegenheidsaanvoerder. Met vier treffers voor rust kroonde Liefting zich tot uitblinker op Sportcomplex De Wiltsangh.

Trainer Jochems was tevreden: ,,Van te voren hadden we een lastige wedstrijd verwacht, maar in de eerste helft speelden wij Hellas’63 helemaal van de mat. Onze balans was goed en we speelden met veel beweging. In de tweede helft was het onrustig, maar konden wij wel mee scoren met een tegenstander die wat fysieker ging spelen. Wij willen deze competitie aan de bovenkant van de middenmoot eindigen, dan is dit een hele goede start.”

Zaterdag speelt DWS de eerste thuiswedstrijd tegen Luno.

Doelpuntenmakers DWS: Boaz Liefting 5, Joël Lagerweij 3, Sabrina van den Brink 2, Linemijn Jansen 1 Matthias Budding 1 en William van Maanen 1.