HKC(U) 1 – DWS 1: 17-9 | Vijf gemiste strafworpen doen DWS de das om

17 september 2023

KOOTWIJKERBROEK – DWS heeft in Utrecht een forse 17-9 nederlaag tegen HKC geleden. Grootste probleem bij de korfballers uit Kootwijkerbroek was het scorende vermogen, zo werden er door DWS maar liefst vijf strafworpen gemist.

Na de matige competitiestart van vorige week was DWS vol revanchegevoelens naar Sportpark Hoograven-Zuid afgereisd voor een treffen tegen HKC. Na een 4-1 achterstand kwam het team van trainer Jaap Jochems in de eerste helft knap terug tot 6-5 om met een 9-5 achterstand te gaan rusten. In de tweede helft bleef DWS nog redelijk lang in de wedstrijd om in het laatste deel weg te zakken en met 17-9 te verliezen. Uitblinker bij DWS was basisdebutant Matthias Budding die ook driemaal trefzeker was.

Trainer Jochems: ,,Het was een geflatteerde nederlaag, wij waren qua veldspel gelijkwaardig maar HKC ging veel efficiënter met de kansen om. Wij hebben vijf van de zes strafworpen gemist, ook nog door vijf verschillende spelers. Dat heeft ons uiteindelijk mentaal geknakt, het is dan lastig om het geloof er in te houden.”

Zaterdag speelt DWS thuis tegen Fiducia.

Doelpuntenmakers DWS: Matthias Budding 3, Boaz Liefting 2, Joël Lagerweij 1, Rinske van den Brink 1, Sabrina van den Brink 1 en Gerjan van de Krol 1.