Hooijer jaar langer bij DWS

9 december 2016

KOOTWIJKERBROEK – Coen Hooijer en de Kootwijkerbroekse korfbalvereniging DWS gaan langer met elkaar door. Coach en club hebben overeenstemming bereikt over verlenging van het contract voor de duur van minimaal één jaar. ,,Binnen een week was alles al rond”, laat de in Heelsum woonachtige trainer weten. ,,Het gaat goed, we hebben dit seizoen alles nog gewonnen.”

Door Jurre Jochemsen

Er was interesse van andere clubs, maar na de vraag van de technische commissie van DWS, ging Hooijer (36) al snel overstag bij de ongeslagen koploper in de derde klasse F. ,,Binnen een week was eigenlijk alles al rond. Natuurlijk is het makkelijk concluderen dat het allemaal erg goed gaat, aangezien we dit seizoen tot nu toe alles gewonnen hebben. Toch vergeet ik ook afgelopen seizoen niet. Als een (kaarten-)huis stortte de selectie in elkaar. Het ene pechgeval stapelde zich op na het andere. Maar hoe gek het ook klinkt, dat was het moment dat het fundament werd gelegd waar we nu zijn met de huidige groep staan.”

VOORWAARDE

Hij is ook zeer te spreken over de breedte van de selectie. ,,Er komen steeds meer spelers uit de selectie in aanmerking voor het eerste team, waardoor de breedte en de concurrentie het niveau van de groep alleen maar omhoog zal halen.” Hooijer werd ook gesteund door de spelersgroep, een voorwaarde van hem. ,,Als de selectie unaniem met mij door wilde, wilde ik ook door. Afgelopen zaterdag in de teambespreking voor de wedstrijd tegen Keizer Karel deelde ik mijn team mede dat ik er nog minimaal een jaar aan vastplak.” Voor de Heelsummer is DWS zijn eerste klus als hoofdtrainer, na eerdere functies bij zijn vorige club DKOD. ,,Daarbij komt dat DWS er alles aan doet om te ontwikkelen. Na de aanleg van de splinternieuwe moderne sportvelden (40×20 meter) is er ook nog een fysiotherapeut aan de staf toegevoegd. Deze fysio behandelt niet alleen mijn spelers, maar traint ze ook een half uur per week op ‘core’, kracht en stabiliteit. Als laatste komen belangrijke pionnen als Kees van der Kuilen en Elske Ortse ook weer terug van zware blessures. Genoeg allemaal dus voor mij om hier in Kootwijkerbroek verder te gaan.”