Jaap Jochems nieuwe trainer DWS

3 februari 2022

KOOTWIJKERBROEK – Jaap Jochems wordt volgend seizoen de nieuwe trainer van DWS. Hij wordt bij de korfbalclub uit Kootwijkerbroek de opvolger van René Slegh. Begin januari werd bekend dat Slegh komende zomer na drie seizoenen bij DWS vertrekt. Jochems gaat bij DWS nauw samenwerken met Jaco Boon, die trainer van DWS 2 blijft.

Jaap Jochems is dit seizoen voor het vierde jaar trainer van derdeklasser DKOD, de voormalige korfbalgrootmacht uit Renkum. Bij DKOD speelde de inwoner van Renkum vanaf zijn vijftiende twintig jaar in de selectie, waarvan de laatste twee seizoenen als speler-trainer. Nadat de 37-jarige Jochems vanwege een zware knieblessure moest stoppen, was hij de laatste twee jaar alleen trainer.

Jochems is erg enthousiast over zijn nieuwe club: ,,Na zo’n lange periode bij DKOD ben ik toe aan een nieuwe uitdaging. Ik ken DWS natuurlijk al van de onderlinge wedstrijden en de gastvrijheid van de club valt erg op. Met het harde werken en het onderlinge plezier binnen de selectie denk ik dat DWS prima bij mij past en dat we een mooie tijd tegemoet gaan”.