KCD 1 – DWS 1: 12-22 | DWS na rust langs KCD

14 januari 2024

KOOTWIJKERBROEK – Dankzij een 12-22 overwinning op KCD lijkt DWS definitief afstand te hebben genomen van de onderste regionen en staan de korfballers uit Kootwijkerbroek halverwege de competitie op een verdienstelijke vierde plaats in poule 2D.

In Sporthal Steinheim in Doorn begon DWS heel matig aan de wedstrijd en bij een 7-5 achterstand moest trainer Jaap Jochems een time-out gebruiken om zijn ploeg op scherp te zetten. Niet zonder resultaat want DWS ging met een 8-9 voorsprong rusten. Met Job Schonewille en Rens Bleijenberg als verse krachten nam DWS na rust direct afstand om via 8-13 uit te lopen naar een ruime marge van tien: 12-22.

Trainer Jaap Jochems: ,,We begonnen op tachtig procent aan de wedstrijd, waren niet scherp. Ik was echt pissig en ik heb tijdens de time-out de spelers de waarheid verteld. Dat pakte gelukkig goed uit waardoor we in de tweede helft mede door ijzersterk samenspel van Rinske van den Brink en Joanne Lijbers ons veel betere spel in de score hebben uitgedrukt.” Zaterdag speelt DWS de eerste thuiswedstrijd van 2024 in Barneveld tegen Hellas’63.

Doelpuntenmakers DWS: Joël Lagerweij 6, William van Maanen 4, Rinske van den Brink 3, Sabrina van den Brink 2, Joanne Lijbers 2, Matthias Budding 2, Job Schonewille 1, Rens Bleijenberg 1 en Linemijn Jansen 1.