Keizer Karel 1- DWS 1: 15-17 | Derde overwinning op rij voor DWS

26 januari 2020

KOOTWIJKERBROEK – DWS heeft voor de derde achtereenvolgende week gewonnen. In Nijmegen werd concurrent Keizer Karel na een spannende wedstrijd met 15-17 verslagen. Door de zegereeks staat de formatie uit Kootwijkerbroek halverwege de competitie op een verdienstelijke derde positie.

In de Nijmeegse Horstacker kende DWS een vliegende start en stond het al snel op een 1-7 voorsprong. Uiteindelijk ging het team van René Slegh met een 6-9 voorsprong rusten. In de tweede helft bleef het tot de laatste minuut spannend, maar won DWS onder meer door twee strafworpen in de slotfase.

Trainer Slegh was tevreden: ,,Dit was een terechte zege na een lastige wedstrijd. Het team is in opbouw maar raakt steeds beter ingespeeld. Door onze zegereeks hebben we nu een buffer opgebouwd voor de drie zware duels die nu op het programma staan”.

Doelpuntenmakers: Hilde Lozeman 5, Rinske van den Brink 4, Joël Lagerweij 3, Rens Bleijenberg 3, Gert-Jan Davelaar 2.