KZ Danaïden 1 – DWS 1: 19-8 | DWS kansloos tegen koploper

23 januari 2023

KOOTWIJKERBROEK- DWS heeft tegen de ongeslagen koploper KZ Danaïden een kansloze 19-8 nederlaag geleden. In de Drie Oktoberhal in Leiden zat er geen moment een resultaat in voor het team van trainer Jaap Jochems.

Al snel in de wedstrijd nam KZ Danaïden afstand door met vier punten op rij uit te lopen naar 5-1 om met een 8-3 voorsprong te gaan rusten. In de tweede helft maakte DWS nog wel het eerste punt, maar daarna scoorden de Leidenaren aan de hand van een uitblinkende dame zes punten op rij. In het laatst kwart kon DWS de eindstand met 19-8 nog een wat dragelijker gezicht geven.

Jochems was na afloop duidelijk: ,,Eigenlijk was dit een ingecalculeerd verlies, de tegenstander was op elke positie beter. Toch hadden we genoeg kansen om vaker te scoren, maar de laatste pass was vaak slordig. Dit zijn wel de wedstrijden waar we van leren. Positief was ook het spel van Boaz Liefting die weer steeds beter in vorm komt.”

Zaterdag speelt DWS tegen Sporting Badhoevedorp eindelijk weer eens een thuiswedstrijd.

Doelpuntenmakers DWS: William van Maanen 1, Linemijn Jansen 1, Job Schonewille 1, Gisella Brink 1, Boaz Liefting 1, Sabrina van den Brink 1, Joanne Lijbers 1 en Gert-Jan Davelaar 1.