Luno 1 – DWS 1: 12-14 | Degradatie dreigt voor verliezend DWS

19 maart 2023

KOOTWIJKERBROEK – Een gebrek aan scorend vermogen heeft DWS tegen Luno de overwinning gekost. In de Veluwehal verloor DWS met 12-14 van het als derde geklasseerde Luno waardoor degradatie naar de derde klasse steeds dichterbij komt.

Na de teleurstellende nederlaag van vorige week begon DWS zonder de geblesseerde William van Maanen en de zieke Boaz Liefting vol energie aan de belangrijke wedstrijd tegen de ploeg uit Linschoten waar eerder dit seizoen gelijk tegen werd gespeeld. De goede start van DWS resulteerde echter niet in doelpunten en Luno ging na een 0-4 tussenstand met een 5-7 voorsprong de rust in. Ook na rust lukt het DWS niet om de belangrijke aansluitingstreffer te scoren en bleef de marge steeds minimaal twee punten: 12-14.

Trainer Jaap Jochems was teleurgesteld: ,,Wij waren niet goed genoeg in de aanval, helaas konden we niet terugkomen tot 1 punt achterstand. Ik ben ervan overtuigd dat wij dan hadden gewonnen. Sabrina van den Brink speelde erg goed en Joanne Lijbers pakte veel ballen in de rebound. Gezien de stand op de ranglijst wordt handhaving lastig, maar zolang er hoop is zullen we er alles aan doen.”

Zaterdag speelt DWS de laatste thuiswedstrijd van het zaalseizoen tegen koploper KZ Danaïden dat bij winst kampioen wordt.

Doelpuntenmakers DWS: Sabrina van den Brink 4, Joanne Lijbers 2, Job Schonewille 1, Joël Lagerweij 1, Linemijn Jansen 1, Hilde Lozeman 1, Joël Liefting 1 en Rens Bleijenberg 1.