Luno 1 – DWS 1: 16-4 | Pijnlijke afstraffing DWS

1 oktober 2023

KOOTWIJKERBROEK –  Een zwak DWS heeft in Linschoten met duidelijke cijfers van Luno verloren: 16-4. Door de derde nederlaag in vier wedstrijden is DWS hekkensluiter en dreigt de ploeg van trainer Jaap Jochems te degraderen naar de derde klasse.

Op Sportpark Rapijnen moest DWS het zonder Sabrina van den Brink en Rens Bleijenberg doen en keerde Hilde Lozeman terug in de basis. DWS kende echter een valse start met een 7-0 achterstand en een 7-1 ruststand. Ondanks een aantal wissels lukte het DWS in de tweede helft niet meer om de wedstrijd te kantelen en verloor het met een marge van liefst twaalf punten.

Trainer Jaap Jochems was duidelijk: ,,Het was van onze kant echt een zaadpot. Ons scorend vermogen liet ons behoorlijk in de steek. Thuis hebben we onterecht en onnodig van Luno verloren, nu waren zij gewoon duidelijk beter. Doordeweeks hadden we nog een fraaie 19-10 zege op Arena geboekt, maar vandaag haalde alleen de niet topfitte invalster Rinske van den Brink een voldoende. Wij missen een beetje de automatismen in ons team en komen duidelijk te kort voor promotie. Zelfs handhaven is nu een lastige opgave, dan hebben we eigenlijk nog vier punten nodig uit de laatste twee wedstrijden.”

Zaterdag speelt DWS de laatste thuiswedstrijd tegen HKC.

Doelpuntenmakers DWS: Joël Lagerweij 1, Hilde Lozeman 1, Matthias Budding 1 en Job Schonewille 1.