Nieuwe europese privacywetgeving (AVG)

19 juni 2018

Vanaf 25 mei 2018 is de nieuwe Europese privacywetgeving (AVG) ingegaan. Over de AVG, Algemene Verordening Gegevensbescherming, heb je ongetwijfeld al wel wat gehoord. Met die wet wordt de privacy van burgers beter beschermd. Bedrijven en organisaties mogen alleen met een goede reden jouw gegevens verwerken, moeten die goed beschermen en je krijgt meer rechten om je gegevens in te zien, aan te passen of te verwijderen.

De regels gelden ook voor sportverenigingen. Daarom heeft DWS onlangs een privacybeleid  opgesteld om te voldoen aan de eisen van de nieuwe wet. We hebben daarom o.a. een privacyverklaring en algemene voorwaarden opgesteld. Deze documenten zijn te vinden onderaan onze website www.korfbaldws.nl.

Daarin staat onder meer welke persoonsgegevens DWS verwerkt, hoe we die beheren, met wie we ze delen en hoe we ze beveiligen. Veel is vanzelfsprekend. Zo delen we gegevens van spelers via Sportlink met onze sportbond KNKV. Anders kan je geen wedstrijden spelen.

Voor DWS is jouw privacy namelijk belangrijk. Je gegevens zijn bij ons in veilige handen en we doen er alles aan om dat zo te houden.

bestuur@korfbaldws.nl