Nova 1 – DWS 1 : 23-15 | DWS kansloos onderuit tegen Nova

11 december 2022

KOOTWIJKERBROEK – DWS heeft ook de derde competitiewedstrijd verloren. In De Bilt was de nog ongeslagen koploper Nova met 23-15 te sterk voor de ploeg van trainer Jaap Jochems. Vooral in de eerste helft was de thuisploeg duidelijk een maatje te groot voor DWS getuige de 15-6 ruststand. Onder aanvoering van de sterk spelende William van Maanen kwamen de korfballers uit Kootwijkerbroek in de tweede helft echter beter in de wedstrijd en was DWS na rust zelfs negenmaal trefzeker.

Trainer Jaap Jochems: ,,Ondanks de nederlaag hebben wij een goed gevoel aan deze wedstrijd overgehouden, wij zijn strijdend ten onder gegaan tegen een hele goede tegenstander die twee maatjes te groot was. Van te voren hoop je uiteraard op een stunt of een gestolen overwinning, maar wij hadden vandaag in de eerste helft weinig te vertellen. Na rust was onze afronding veel beter en hebben we lekker mee kunnen doen. Volgende week moeten we in de thuiswedstrijd tegen Fortissimo echt onze eerste overwinning gaan halen.”

Doelpuntenmakers DWS: William van Maanen 4, Marieke Meijer 3, Joël Lagerweij 2, Job Schonewille 2, Rinske van den Brink 1, Boaz Liefting 1, Sabrina van den Brink 1 en Linemijn Jansen 1.