(ont)Spanje: Vrijwilligersavond DWS

17 november 2019

In het weekend dat de Sint zijn Spanje weer verlaten heeft voor het koude Nederlands weer,  kwam met zijn stoomboot, viert DWS het Fiesta Española. Op vrijdagavond 15 november waren alle vrijwilligers uitgenodigd voor de vrijwilligersavond van DWS. Maar liefst 50 vrijwilligers kregen een avondvullendprogramma voorgeschoteld door 4 charmante señoritas.

Voor het bestuur is de avond in het leven geroepen om alle vrijwilligers te bedanken voor hun inzet voor de club. Zonder de steun van de vrijwilliger mist onze jeugd héél veel sport, spelplezier en wellicht ook sociale vaardigheden. Dankzij de inzet van hen maken wij onze missie waar ‘Heel Kootwijkerbroek korfbalt’.  Of te wel: zonder vrijwilligers geen DWS.

Tijdens de avond werden aanwezige vrijwilligers opgedeeld in teams om hun kennis te testen over onder andere Spanje, eten, muziek en natuurlijk de club. Ieder team was te herkennen aan hun Spaanse attributen en zelf verzonnen teamnamen, zoals La Casa del Paëlla en Los Toros Rojos. Tijdens de pubquiz ontvingen de teams allerlei Spaanse lekkernijen, zoals churro’s en sangria. Na 8 rondes vol (moeilijke) vragen was het tijd voor creativiteit. Alle teams kregen de opdracht om een act van 1 minuut voor te bereiden met een Spaanse tintje. Alles kwam voorbij: van een siësta van 1 minuut tot een heus stierengevecht en van een verleidende flamencodanser(es) tot het zingen van het Spaanse volkslied. Uiteindelijk hadden de stierenvechters de meeste indruk gemaakt, want zij gingen er van door met de prijs. Kortom, een prachtige avond voor de vrijwilligers van onze club.

Bij deze wil het bestuur nogmaals alle vrijwilligers bedanken en in het bijzonder de organisatie van deze avond. Chiara, Lisa, Marianne en Jantine hebben een fantastische avond verzorgd voor de aanwezige vrijwilligers.

[Foto-album]

Muchas gracias!