Oranje Nassau 1 – DWS 1: 12-16 | Simpele zege DWS in zware wedstrijd

27 mei 2018

KOOTWIJKERBROEK – Met aanvoerder Bas Lagerweij voorop in de strijd heeft DWS de ‘zware’ wedstrijd bij Oranje Nassau gewonnen.

De omstandigheden maakten er geen makkelijke middag van voor DWS in Amstelveen, stelt coach Coen Hooijer: ,,We speelden op een groot veld, het was heel warm, er was geen publiek. Het is op trainen een stuk gezelliger.”

Dit vroeg om een andere vechtersmentaliteit van de spelers van DWS en die hebben zij in de ogen van Hooijer getoond. ,,Bas ging voorop in de strijd, waardoor we nooit in gevaar zijn geweest.”

Hooijer experimenteerde verder met nieuwe vaksamenstellingen met het oog op volgend seizoen; DWS staat immers stevig op de vierde plek. De coach kon verder Gertjan Lijbers laten invallen, als ook Deborah van Deelen na anderhalf jaar haar rentree laten maken.

Doelpuntenmakers: Bas Lagerweij 5, Hilde Lozeman 4, Davitha van de Kuilen 3, Elske Ortse 1, Aline van de Glind 1, Kees van de Kuilen 1, Gert Jan Davelaar 1.