Prestigestrijd tussen DWS en Revival kleurt zaalseizoen

9 april 2022

TERSCHUUR/KOOTWIJKERBROEK – Revival en DWS kennen een vergelijkbaar seizoen. Beide clubs hadden tot de laatste speeldag de beste papieren om zich als nummer drie van de poule in de tweede klasse te handhaven. Aan het eind ging het echter tegen Duko en Rheko mis waardoor beide ploegen veroordeeld zijn tot een degradatie play-off.

Spelers die elkaar drie keer per week in goede harmonie treffen, strijden morgen en volgende week zaterdag in Voorthuizen tegen elkaar bij de ontknoping van de zaalcompetitie. DWS – Revival: een prestigestrijd tussen vrienden.

Revival-aanvoerster Ilse van ’t Bosch (19) heeft gemengde gevoelens: ,,Het was een hele grote teleurstelling dat wij deze degradatie play-off moeten spelen. In Duiven speelden wij een lekkere tweede helft en hebben we in de slotfase echt een gewonnen positie weggegeven. Maar nu we deze wedstrijden moeten spelen, hebben we er ook wel echt zin in. Dit zijn sowieso al beladen wedstrijden op zichzelf en dat we dan ook nog DWS treffen, maakt het extra leuk en zorgt voor meer aandacht en publiek.

Vorige week waren er wat spelers en leden van de technische staf van ons bij de beslissende wedstrijd van DWS. Eerlijk gezegd hadden we ook op DWS als tegenstander gehoopt. Wij kennen elkaar natuurlijk heel goed, al zijn de directe familiebanden tussen beide teams iets van vroeger. Wij voelen ons wel licht favoriet, gaan ook met een bepaald idee de wedstrijd in. Daarbij hebben we de afgelopen weken lekker getraind, ook op het uitspelen van een voorsprong in de slotfase en is iedereen beschikbaar.”

DERDE

Aanvoerder Rens Bleijenberg (27) van DWS: ,,Van te voren gingen we voor de derde plek. Na de overwinning in de eerste wedstrijd leek dit haalbaar, maar helaas. Aan de andere kant is de dubbele ontmoeting tegen Revival nu wel een mooie climax. Ik denk dat de kansen redelijk in evenwicht zijn. Wij zijn denk ik korfballend beter en fysiek en in de breedte sterker, maar Revival is mentaal sterker. Zij hebben bovendien meer ervaring en maken makkelijker doelpunten.” Het duel tussen DWS en Revival is behalve een gevecht voor handhaving ook een prestigestrijd. Bleijenberg: ,,Het is heel bijzonder dat we tegen Revival spelen, wij zijn ook vrienden van elkaar. De selecties van Revival en DWS trainen en spelen driemaal per week in de Veluwehal, dan zien en spreken we elkaar.

Maandag waren we tegelijkertijd aan het trainen en toen waren er al wel wat onderlinge geintjes. Wij hebben weinig geheimen voor elkaar, maar misschien verzinnen we wat leuks voor zaterdag. Het is wel prettig dat we twee duels spelen, voor zaterdag verwacht ik een open wedstrijd. Een week later kan het wel een tactisch gevecht worden. Zelf hoop ik tegen Fred Lozeman te spelen, wij kennen elkaar heel goed. Deze week hebben we in De Voorde getraind en zijn helemaal fit en compleet om zaterdag met een zege te beginnen.”

Door Peter de Kinder