Pupil van de week: Aniek van den Top

29 september 2017

Iedere thuiswedstrijd van DWS 1 wordt een van onze pupillen in het zonnetje gezet als Pupil van de Week. En deze week is dat: Aniek van den Top uit de D3!

Anderhalf jaar geleden vroeg de moeder van Aniek, die zelf vroeger gekorfbald heeft, of Aniek een keertje bij DWS wilde gaan kijken. Dat was een goede zet: sindsdien heeft Aniek al talloze keren haar korfbalschoenen aangetrokken. Ze heeft zelfs een keer acht doelpunten gemaakt in één wedstrijd! Deze fanatieke dame zit in groep 6 op de Koningin Beatrixschool en houdt naast korfbal ook van turnen en gym. Een sportieveling dus!

Aniek, wie zijn ook alweer je trainers?
Mijn trainers zijn Evithe, Tessa en Inge.
En, zijn dat een beetje goede trainers?
Ja! Evithe is heel goed in uitleggen en Tessa en Inge doen het dan altijd voor. En ze zijn heel gezellig.

Wat is jouw kracht bij korfbal? Waar ben je heel goed in?
Mijn moeder zegt dat ik heel fanatiek ben. En ik vind zelf dat ik goed kan schieten. Aanvallen vind ik leuker dan verdedigen, omdat je dan kan scoren en van verdedigen word je veel eerder moe.

Wat vind je super leuk om te doen met trainen of juist helemaal niet leuk?
Ik vind het leuk als we oefeningen doen met gooien. En ik kan niks bedenken dat ik niet leuk vind!

Als je één spelregel aan korfbal mocht veranderen/toevoegen/afschaffen, wat zou dat dan zijn?
Ik zou wel willen dat je in de wedstrijd twee meter met de bal mag lopen. Ik word namelijk best vaak afgefloten voor lopen (hihi).

En als laatste vraag: ga je de doorloopbal scoren zaterdag?
Ik heb al wel geoefend met Tessa! Dat ging wel goed, de eerste keer was raak en de derde keer ook.
Dus er is best een goede kans dat hij raak gaat!
Ja, ik hoop het wel!

Aanstaande zaterdag 30 september neemt Aniek de eerste doorloopbal van de spannende wedstrijd tussen DWS 1 en Woudenberg 1. Kom kijken bij de wedstrijd en moedig Aniek aan! De wedstrijd start om 15:30 in Kootwijkerbroek.