Pupil van de week: Joost van den Top

13 september 2018

Iedere thuiswedstrijd van DWS 1 wordt één van onze DWS-pupillen in het zonnetje gezet als Pupil van de Week. En deze week is dat: Joost van den Top uit de D1!

Bij DWS hebben we al een flink aantal ‘Topjes’ voorbij zien komen en ook Joost (10) besloot twee jaar geleden om op korfbal te gaan. Samen met zijn broer Jan (11) maakt hij er in de D1 een gezellige boel van. Als Joost thuiskomt van de Daltonschool in Barneveld speelt hij het liefst computerspelletjes, maar hij maakt ook altijd netjes zijn huiswerk. Hij is hartstikke goed in doorloopballen, dus dat komt mooi uit!

Joost, wie zijn ook alweer je trainers? En zijn ze een beetje aardig?
Mijn trainers zijn Rinske en Elske. En ze zijn wel aardig, de training is leuk. Maar er zit wel verschil in trainers hoor, sommige zijn best streng en andere heel aardig.

Wat is jouw kracht bij korfbal? Dus waar ben je het beste in?
Ik ben het beste in schieten op de korf. Niet van heel ver weg, liever van dichtbij of ietsje naar achteren.

Wat vind je leuk om te doen bij trainen? En wat juist niet?
Ik vind het leuk als we oefenen, strafworpen bijvoorbeeld. Daar leer je veel van. En niet leuk… dat vind ik lastig om te zeggen. Heen en weer rennen, dat vind ik niet echt leuk.

Zou je later zelf trainer of scheidsrechter willen worden?
Ik zou liever trainer worden dan scheidsrechter. Maar ik vind wel dat scheidsrechters soms beter op moeten letten. Afgelopen zaterdag had ik mijn tegenstander een paar keer verdedigd en de scheids floot niet.

Ja, dat is wel jammer natuurlijk.
Ja! En als ik trainer zou worden, dan zou ik iedere training beginnen met een spelletje. En daarna trainen en afsluiten met een partijtje.

Hé Joost, ik zie jou en je broer Jan altijd naar korfbal fietsen en jullie fietsen nooit naast elkaar, maar achter elkaar. Waarom?
Meestal fietst Jan voor, omdat hij dan wat harder fietst. Maar soms fiets ik voor, we wisselen het af. We fietsen gewoon niet even hard, dus dan kun je niet naast elkaar fietsen.

Oké, laatste vraag: ga je de doorloopbal scoren zaterdag?
Ik hoop het!

Aanstaande zaterdag neemt Joost om 15:30 de eerste doorloopbal van de wedstrijd DWS 1 – VIKO 1, op het Sportveld DWS in Kootwijkerbroek. Kom ook kijken en moedig Joost aan!