Pupil van de week: Jorick van de Pol

20 april 2018

Iedere thuiswedstrijd van DWS 1 wordt een van onze pupillen in het zonnetje gezet als Pupil van de Week. En deze week is dat: Jorick van de Pol uit de E1!

De broer van Jorick – Ramon uit de D3 – zat al een tijdje op korfbal en toen kreeg Jorick er ook zin in! Samen met zijn vriendje Rowin speelt de achtjarige Jorick nu in de E1 bij DWS. In zijn vrije tijd houdt Jorick van voetballen met z’n beste vriend Sjors en andere klasgenootjes van De Bron in Stroe. Dat hij van voetbal houdt, is ook terug te zien op het korfbalveld: Jorick is te herkennen aan zijn Italië-tenue en aan z’n stoere zonnebril.

Jorick, wie zijn ook alweer je trainers?
Evithe, Tessa en Inge

En, wat vind je van hen?
Ik vind ze heel leuke trainers. Ik heb altijd zin in trainen, want we doen vaak leuke spelletjes. Soms kunnen ze ook wel een beetje staan te snurken, maar meestal letten ze heel goed op!

Wat is jouw superkracht bij korfbal? Dus waar ben je het beste in?
In heel hard rennen! Samen met Rowin.

Wat vind je echt super leuk of juist helemaal niet zo leuk om te doen met trainen?
Ik vind het spel stand in de mand (en de bal is voor…) heel leuk! Sowieso vind ik trainen het leukst aan korfbal. Ik houd niet zo van partijtje en van de wedstrijden.

O? Hoe komt dat?
Nou, we verliezen vaak met de wedstrijd, dus dat is niet zo leuk.

Als je één spelregel aan korfbal mag veranderen, wat zou je dan doen?
Dan zou ik de regel maken dat alle tegenstanders hun veters aan elkaar moeten knopen!

En dan de laatste vraag: wat denk je, ga je de doorloopbal scoren zaterdag?
Ik weet niet goed hoe een doorloopbal moet, maar ik heb thuis al wel geoefend! Zonder bal, maar nu weet ik wel beter hoe het moet.

Aanstaande zaterdag 21 april neemt Jorick de eerste doorloopbal van de spannende wedstrijd tussen DWS 1 en ZKC ’31 1. Kom kijken bij de wedstrijd en moedig Jorick aan! De wedstrijd start om 15:30 in Kootwijkerbroek.