Pupil van de Week: Leah van Luttikhuizen uit de D1

17 mei 2019

Iedere thuiswedstrijd van DWS 1 wordt één van onze DWS-pupillen in het zonnetje gezet als Pupil van de Week. En deze week is dat Leah van Luttikhuizen uit de D1!

Drie jaar geleden was Leah (11 jaar) bij haar vriendin Denise aan het spelen en toen besloten ze samen dat ze op een sport wilden gaan. Ze pakten de iPad erbij en zochten naar sporten in de buurt. Het was snel besloten: korfbal leek ze het leukst. Tegen haar moeder zei Leah: ‘mama, ik wil op een sport!’ En voor ze het wist, liep ze rond bij DWS! Naast korfballen houdt Leah van panfluit spelen en bakken. Volgende week bakt ze een taart voor haar meester (van groep 8 van de Rehobothschool), voor zijn verjaardag. Maar ook voor macarons en cupcakes moet je bij Leah zijn!

Leah, wie zijn jouw trainers ook alweer?
Rinske, Milou en Joël. Nou ja, Joël heeft ons eigenlijk maar een keer trainen gegeven 🙂

En, is dat een beetje gezellig?
Ja! Ik heb meestal trainen van Rinske en de laatste tijd ook vaak van Milou. Onze trainingen zijn heel leuk; er is veel afwisseling. We doen niet alleen maar oefeningen, maar ook veel spelletjes.

Wat vind je het leukst om te doen met trainen?
Afschieten! Dat vind ik allerleukst. Ik vind het niet zo leuk als we moeten rennen met trainen. Een rondje om het veld of zo. Milou doet dat trouwens heel goed, die geeft ons leuke renspellen!

Waar ben je goed in met korfbal?
*Leah denkt even na*

Aanvallen denk ik. Ja, ik ben het beste in aanvallen en schieten.

Volgens mij ben jij ook heel fanatiek, toch?
Ja, dat ook wel. Ik sta altijd het andere vak aan te moedigen. Nou ja, aanmoedigen… ik zeg soms ook wel een beetje wat ze moeten doen. Maar dat vinden ze helemaal niet erg, dat doen we allemaal bij elkaar.

Maar je bent dus goed in coachen! Zou je later trainer of scheids willen worden?
Ja, ik zou wel trainen willen geven. Dan zou ik het wel leuk maken. Maar de kinderen moeten er ook iets van leren. Met de D1 hebben we bijvoorbeeld geleerd hoe we vrije ballen moeten nemen. En dat is maar goed ook, want nu moeten we dat in de wedstrijd ook kunnen! Nu trainen we vooral op strak gooien en vangen en dat gaat steeds beter.

En scheids?
Nee, dat lijkt me niks. Dan krijg je altijd op je dak, want je kunt het nooit helemaal goed doen. Bij DWS hebben we wel een keer een goede scheids gehad hoor, maar ik weet niet meer wie dat was.

En dan de laatste en belangrijkste vraag: ga je de doorloopbal scoren zaterdag?
Ik hoop het vooral!

Aanstaande zaterdag is Leah de Pupil van de Week bij de wedstrijd DWS 1 – Atlantis 1. Bij de start van de wedstrijd mag Leah de eerste doorloopbal van de wedstrijd nemen! Kom Leah en het 1e aanmoedigen; bij winst kan het eerste zichzelf veilig spelen. De wedstrijd begint om 15:30, bij DWS.