Pupil van de week: Levi Budding

5 oktober 2018

Iedere thuiswedstrijd van DWS 1 wordt één van onze DWS-pupillen in het zonnetje gezet als Pupil van de Week. En deze week is dat Levi Budding uit de C2!

Een paar geleden kwam Levi (10) regelmatig bij de korfbalwedstrijden van zijn broer Matthias kijken en daardoor wist hij het zeker: hij ging ook korfballen bij DWS. Inmiddels korfbalt Levi alweer een jaar of drie heel fanatiek en met zijn korfbalvriend Tjeerd maakt hij het altijd gezellig. Als Levi thuiskomt van de Koningin Beatrixschool gaat hij het liefst gamen of buitenspelen met andere jongens. Een echte sportieveling dus, die aanstaande zaterdag ook nog eens kampioen kan worden!

Levi, wie zijn ook alweer je trainers? En zijn ze een beetje aardig?
Colinda en Woukelien. En ze zijn wel aardig, maar we moeten best veel rennen van Colinda. De warming-up is vaak al heftig en dan moeten we daarna ook nog rennen! Maar het is met trainen wel extra leuk als je een spelletje wint. Dan moeten de andere groepjes rennen, en dat is wel leuk om naar te kijken natuurlijk!

Wat is jouw kracht bij korfbal? Dus waar ben je echt goed in?
Ik heb veel snelheid. Maar ik scoor niet zo vaak een doorloopbal. Ik kan wel doorloopballen nemen, maar ze gaan er niet zo vaak in. Vaak geeft de aangeef hem dan een beetje laat en dan gooi ik hem tegen de korf aan.

Je bent gewoon te snel om aan te geven dus! Maar je bent dus beter in schieten?
Ja, ik kan beter schieten, daar scoor ik vaker mee.

Zou je later trainer of scheids willen worden?
Ik zou in ieder geval geen scheids willen worden. Dan moet je al die regels uit je koppie leren. Maar we moeten die regels wel gaan oefenen van Colinda, omdat we een keer een spelregelbewijs moeten gaan halen. Misschien wel goed ook, nu gebeurt het wel eens dat scheids fluit en dan denk ik: ‘huh, waarom?’

O, dat hebben zelfs de senioren nog, geeft niks! Volgende vraag: wat zou je veranderen aan korfbal, als je één regel mocht veranderen?
Ik vind het nooit leuk als ik gewisseld word. Maar dat gebeurt gelukkig niet zo vaak. Laatst moest ik er een keertje naast staan, maar toen rende Bart heel hard tegen de paal op en toen mocht ik er weer in.

Laatste vraag Levi: gaat de doorloopbal erin zaterdag?
Ik ga het proberen!

Morgen is Levi de pupil van de week bij de wedstrijd DWS 1 – De Vinken 1. Om 15:30 neemt hij de eerste doorloopbal van de wedstrijd. Kom kijken moedig Levi aan!

Thuiswedstrijden zaterdag 6 oktober
DWS D1 – Soesterkwartier D1    09:45 à Kampioenswedstrijd!
DWS A1 – Sparta (N) A3               11:00
DWS B2 – KVZ B3                           11:00