Pupil van de week: Lotte Top

12 oktober 2018

Iedere thuiswedstrijd van DWS 1 wordt één van onze DWS-pupillen in het zonnetje gezet als Pupil van de Week. En deze week is dat Lotte Top uit de D2!

Lotte (8, maar bijna 9!) moest twee jaar geleden van haar moeder Angela een keertje meetrainen bij DWS om te kijken of ze het leuk vond en dat bleek een goede zet van oud-korfballer Angela: Lotte vond en vindt korfbal hartstikke leuk! Dit jaar speelt ze in de gezellige D2, samen met Mariska, Nienke en Marit. Als Lotte thuiskomt van de Koningin Beatrixschool gaat ze het liefst op de bank liggen (om met haar telefoon te spelen), maar als het zonnetje schijnt, gaat ze snel naar buiten om met de puppy’s van de buren te spelen.

Lotte, wie is jouw trainer ook al weer?
Iris.

En, is dat leuk?
Ja, Iris is wel een leuke trainer. Als ze de aandacht wil hebben, zegt ze altijd dat ze net de koning is. Als de koning ergens loopt, luistert ook iedereen naar wat hij te zeggen heeft.

Werkt dat een beetje?
Nou… soms niet echt. Dan zitten we alsnog te kletsen.

Zeg Lotte, waar ben jij nou echt goed in met korfbal?
In schieten! Ik heb elke wedstrijd nog gescoord. Tijdens de training vind ik het dan ook heel leuk om het spelletje afschieten te doen.

Wat vind je dan niet zo leuk om te doen met trainen?
We doen soms spelletjes en degene die wint, mag voor de anderen een strafje bedenken. Laatst moesten Nienke en ik een rondje om het hele kunstgrasveld heen rennen! Maar eigenlijk hadden we die straf zelf bedacht, dus we vonden het niet heel erg.

Als je iets aan korfbal zou mogen veranderen, wat zou dat dan zijn?
Dan zou ik zorgen dat je mag lopen met de bal en dat je in allebei de korven mag schieten.

Waarom zou je in allebei de korven willen schieten?
Nou, bij mijn allereerste wedstrijd schoot ik in de korf van de tegenstander! Maar de scheids was heel aardig en telde het doelpunt toch voor DWS, omdat het mijn allereerste wedstrijd was.

(Er is dus echt geen woord aan gelogen dat Lotte in AL haar wedstrijden heeft gescoord…)

Dan de laatste vraag: ga je de doorloopbal scoren denk je?
Ik weet het niet. Ik vind het wel een beetje spannend en ik durf niet te zeggen dat hij zit. Maar ik ga m’n best doen!

Aanstaande zaterdag is Lotte de pupil van de week bij de wedstrijd DWS 1 – ADOS 1 om 15:30 in Kootwijkerbroek. Kom kijken bij de wedstrijd en moedig Lotte aan, als ze de eerste doorloopbal van de wedstrijd neemt!