Pupil van de week: Marieke van Lagen

14 september 2017

Iedere week waarin DWS 1 thuis speelt, wordt één van onze DWS-pupillen in het zonnetje gezet als Pupil van de Week. En deze week is dat: Marieke van Lagen uit de D1!

Marieke (10 jaar) zit al een paar jaar op korfbal. Ze zit op de School met de Bijbel in de Valk en ze wordt door haar ouders naar korfbal gebracht. Als ze niet korfbalt, houdt ze van buiten spelen en lezen. Je kunt Marieke op het korfbalveld herkennen aan haar roze met blauwe korfbalschoenen!

Marieke, vertel eens: wie zijn je trainers? Mijn trainers heten Colinda van den Berg en Rinske van den Brink.
En, wat vind je van hen?
Ik vind ze heel goede trainers!

Wat is jouw kracht bij korfbal? Dus waar ben je het allerbeste in?
De bal vangen en scoren.

Wat vind je echt super leuk of juist niet zo leuk om te doen bij de training?
Partijtje vind ik heel leuk. De warming-up vind ik wat minder leuk.

Als je één spelregel aan korfbal mocht veranderen/toevoegen/afschaffen, wat zou je dan doen?
Ik zou wel een spelregel willen toevoegen en dat is: dat je mag stuiteren met de bal.

En als laatste vraag: wat denk je, ga je de doorloopbal scoren zaterdag?
Ik ga het proberen!

Aanstaande zaterdag 16 september neemt Marieke de eerste doorloopbal van de wedstrijd DWS 1 tegen KIOS 1 uit Nieuw-Vennep. Kom kijken bij de wedstrijd en moedig Marieke aan! De wedstrijd start om 15:30 in Kootwijkerbroek.