Pupil van de Week: Marith uit de D2!

13 juni 2019

Iedere thuiswedstrijd van DWS 1 wordt één van onze DWS-pupillen in het zonnetje gezet als Pupil van de Week. En deze week is dat Marith uit de D2!

Marith van 8 – ‘o, nee, ik bedoel 9!’ – is een echte dierenliefhebber. Als ze niet op het korfbalveld te vinden is, dan laat ze hond Kira uit. En dapper is ze ook, want als Kira (een Mechelse herder) enthousiast tegen haar opspringt, dan maakt haar dat niks uit! Marith zit in groep 5a van de Koningin Beatrixschool samen met teamgenootjes Iris en Daphne. En dat is wel gezellig natuurlijk!

Marith, hoe ben je op korfbal gekomen?
Nou, dat duurde even. Eerst zat ik op zwemles en toen duurde het lang voordat ik op een sport kon. Daarna twijfelde ik erg tussen turnen en korfbal, dus ging ik bij allebei de sporten een keertje meetrainen. Uiteindelijk vond ik korfbal leuker!

Waarom vond je korfbal leuker dan turnen?
Omdat je bij korfbal niet van die strakke pakjes aan hoeft. Bij turnen moet je zo’n soort onderbroek met een hemd erboven en dat zit helemaal niet lekker. Mijn korfbalrokje zit veel fijner.

Maar goed dat je op korfbal gegaan bent dan! Enne… waar ben je goed in met korfbal?
In schieten! Net met afschieten heb ik nog een potje gewonnen. Dat vind ik ook het leukste spelletje om te doen tijdens de training.

Wat vind je dan niet zo leuk om te doen?
Partijtje. Vooral niet als ik tegen Sienna moet want die is heel snel. Als ik die moet verdedigen dat rent ze alle kanten op en dan weet ik niet waar ze is. Voor ik het weet, heeft ze dan al gescoord.

En als je iets aan korfbal zou mogen veranderen, wat zou dat dan zijn?
Dan zou ik willen dat het hele veld van DWS kunstgras is. Met trainen op gewoon gras glijden we vaak uit omdat het glad is. Net gleed ik ook nog uit!

En dan de belangrijkste vraag: ga je de doorloopbal scoren zaterdag?
Dat weet ik niet, maar ik ga het wel proberen!

Aanstaande zaterdag is Marith de Pupil van de Week bij de wedstrijd DWS 1- Fiducia 1. Bij de start van de wedstrijd, om 15:30 bij Sportveld DWS, mag ze de eerste doorloopbal van de wedstrijd nemen. Het wordt een bijzondere zaterdag, met het afscheid van een aantal selectieleden. Kom Marith en de selectie aanmoedigen!