Pupil van de Week: Rens van den Brink

28 april 2018

Iedere thuiswedstrijd van DWS 1 wordt een van onze pupillen in het zonnetje gezet als Pupil van de Week. En deze week is dat: Rens van den Brink uit de D1!

Een paar jaar geleden wilde Rens op een sport. En gelukkig koos hij voor korfbal, want hij vindt het nog steeds erg leuk! Sowieso is deze 12-jarige DWS’er een echte sportieveling: na een lange dag op de Rehobothschool gaat hij het liefst voetballen met zijn broertje en met jongens uit de buurt. Op het korbalveld is Rens goed te herkennen: hij is een echte ‘reebounder’ die met zijn lengte alle ballen eruit vangt. En dat niet alleen, hij scoort ook nog vaak doorloopballen met één hand!

Rens, wie zijn ook alweer je trainers?
Colinda en Rinske

En, wat vind je van hen?
Ik vind ze wel grappig. Daar bedoel ik mee dat het altijd wel gezellig is ons team, maar dat ze ook goede trainingen geven.

Wat is jouw kracht bij korfbal? Dus waar ben je het beste in?
Doorloopballen! (Dat komt goed uit..)

Ik hoorde dat je vorige vijf keer had gescoord! Waren dat allemaal doorloopballen?
Nee, ook schoten. Maar meestal scoor ik doorloopballen.

Wat vind je echt super leuk of juist helemaal niet zo leuk om te doen met trainen?
Partijtje vind ik het leukst om te doen en rennen wat minder. Dat hoeft van mij niet zo vaak. Maar het is wel goed voor ons, we hebben een betere conditie gekregen.

Als je één spelregel aan korfbal mag veranderen, wat zou je dan doen?
Dan zou ik toevoegen dat je mag dribbelen met de bal.

En dan de laatste vraag: wat denk je, ga je de doorloopbal scoren zaterdag?
Moeilijk om te zeggen, maar ik zeg gewoon van wel!

Vanmiddag om 15:30 neemt Rens de eerste doorloopbal van de derby tussen DWS en ODIK uit Barneveld. Kom je hem aanmoedigen? De wedstrijd is bij het sportveld van DWS in Kootwijkerbroek.