RDZ 1 – DWS 1: 8-14 | DWS kampioen na overtuigende zege

9 juni 2024

KOOTWIJKERBROEK – DWS is dankzij een 8-14 overwinning op concurrent RDZ kampioen van de derde klasse geworden. De luid bejubelde titel is de uitkomst van een knotsgek seizoen waarin DWS tweemaal van Revival verloor en op onderling resultaat RDZ op de slotdag passeerde.

Nadat Revival vorige week de kans op het kampioenschap had gemist, was duidelijk dat zaterdagmiddag op het Bisonpark in Zeist RDZ en DWS om het kampioenschap en promotie naar de tweede klasse zouden strijden. Er werd besloten om gezamenlijk bloemen en champagne aan te schaffen die de winnaar uiteindelijk zou krijgen en betalen. Na een afwachtend begin nam DWS langzamerhand het initiatief over en mede dankzij de makkelijk scorende Boaz Liefting liepen de korfballers uit Kootwijkerbroek van 2-2 uit naar de comfortabele 3-8 ruststand. In de tweede helft kwam de zege voor DWS eigenlijk nooit meer in gevaar en via 6-10 eindigde de topper in een veelzeggende 8-14 overwinning voor de kampioen.

Trainer Jaap Jochems was na afloop weer ouderwets vol bravoure: ,,Van te voren hebben we geregeld dat er voor elke speler een persoonlijke boodschap was opgenomen om mijn spelers te prikkelen. Wij kennen het spel van RDZ, maar we hebben gezamenlijk besloten om van onze eigen kracht uit te gaan. Eigenlijk was het vandaag een soort examen, wij moesten vandaag na twee jaar trainen en opleiden alle eindjes aan elkaar knopen en oogsten. Daar zijn mijn spelers, zonder uitzondering, uitstekend in geslaagd. Ik kan ervan genieten dat bijvoorbeeld Sabrina van den Brink situaties herkent en zo drie strafworpen krijgt. Ik denk dat wij de terechte kampioen zijn, wij horen ook aan de bovenkant van de tweede klasse te spelen. Dit is ook een mooie competitieopzet met veel wedstrijden die er echt toe doen, daar worden we alleen maar beter van.”

Na het kampioenschap verzamelde de spelersgroep van DWS zich op de parkeerplaats in Kootwijkerbroek om gezamenlijk een onvergetelijk entree te maken op het eigen sportpark en waarin het kampioenschap met eten, drank en muziek gevierd werd. In de kampioensspeech van trainer Jochems benadrukte hij nogmaals de rol van de technische commissie: ,,Achter de schermen hebben zij een hele belangrijke rol gespeeld bij het kampioenschap van DWS. Vooral Harry Schut, die al zestien jaar actief is en binnenkort stopt is van onschatbare waarde voor de vereniging.”

Doelpuntenmakers DWS: Boaz Liefting 5, Sabrina van den Brink 3, Joël Lagerweij 2, Matthias Budding 1,Rinske van den Brink 1, William van Maanen 1 en Job Schonewille 1.

Bron: barneveldsekrant.nl door Peter de Kinder