René Slegh volgt Hooijer op | Wisseling van de wacht bij DWS

23 februari 2019

KOOTWIJKERBROEK – ,,Ik heb DWS in korte tijd al leren kennen als een gezellige familieclub waar het me heel prettig werken lijkt.” René Slegh kijkt nu al uit naar volgend seizoen. Bij DWS is de coach de opvolger van de vertrekkende hoofdtrainer Coen Hooijer.

De korfbalvereniging uit Kootwijkerbroek en de nieuwe hoofdverantwoordelijke uit Nijkerk zijn een verbintenis aangegaan voor de duur van twee jaar. Slegh volgt als gezegd dus Coen Hooijer op die na vier jaar verhuist naar Sparta Nijkerk, toevallig ook de club waar Slegh vandaan komt. ,,Soms lopen de zaken zoals ze lopen”, opent de 46-jarige aanstaande DWS-trainer, die nu de aspiranten B bij Sparta onder zijn hoede heeft. ,,DWS kwam op mijn pad en dat is prettig. Ik ken Coen al een tijdje en hij vertelde mij dat hij naar Sparta kwam. Hij stelde mij ook de vraag ‘is DWS niet iets voor jou?’ en toen ging ik daar serieus over nadenken. Ik kwam bij mezelf tot de conclusie dat ik wel toe ben aan een nieuwe uitdaging en ik heb meteen contact gelegd; toen ging het balletje helemaal rollen en kwamen er gesprekken.”

Die conversaties mondden onlangs dus uit in een tweejarig contract voor de Nijkerker. ,,Ik heb wel zin in iets nieuws en ga na een tijdje weer over naar de senioren, daar kijk ik naar uit. De laatste negen jaar trainde ik diverse jeugdteams hier bij Sparta, daar waar het allemaal begonnen is voor mij. Nu je het zo zegt, het wordt bij DWS inderdaad mijn eerste klus als hoofdtrainer. Daar had ik zelf nog niet eens bij stilgestaan eigenlijk.”

SPELERSLOOPBAAN

Naast jarenlang bij Sparta gespeeld te hebben was Slegh – die werkzaam is als projectleider bij een technisch installatiebureau – ook speler bij onder andere DKOD en Blauw-Wit Amsterdam en is hij bij diverse clubs actief geweest als trainer/coach, waaronder het genoemde Sparta Nijkerk en De Meeuwen. Hij haalde als speler ook de hoofdmacht bij twee eerstgenoemde clubs. ,,Die vele korfbalervaringen wil ik overbrengen op mijn spelers bij DWS volgend seizoen. Ik heb deze club nu al leren kennen als leuk, familiair en gezellig. Ook prettig is het dat er meerdere teams samen actief zijn op de trainingsavonden. Presteren moeten we de komende seizoenen natuurlijk ook. Het team speelt nu in de tweede klasse en ik ga ervan uit dat ze op dat niveau actief blijven. Als dat gebeurt, stel ik mij ten doel een stabiele tweedeklasser te worden, maar je weet nooit hoe het allemaal gaat lopen.”

KLIK

Vanuit het bestuur is er ook tevredenheid over de aanstaande samenwerking, zo is te lezen op de website van de club. ,,We zijn als DWS erg blij met René als nieuwe trainer/coach en hopen op een goede samenwerking. We wensen hem veel succes en een goede tijd toe bij onze Kootwijkerbroekse korfbalvereniging.”

Hoe zit het tot slot met de ambities van de hoofdtrainer? ,,Ik hoef niet per se het hoogste platform te bereiken. Plezier is het allerbelangrijkste en het delen van onze gezamenlijke hobby, het korfbal, is daarbij de basis. Ik kijk uit naar volgend seizoen.”

Bron: barneveldsekrant.nl door Jurre Jochemsen