Revival 1 – DWS 1: 7-3 | Revival wint weer van DWS

14 mei 2024

TERSCHUUR – Revival heeft voor de tweede keer in ruim twee maanden van DWS gewonnen. In een derby waarbij de doelpunten schaars waren won Revival met 7-3. Revival, DWS en RDZ delen nu met vier punten uit drie wedstrijden de koppositie.

Na de veelbesproken ontknoping van de zaalcompetitie speelden Revival en DWS alweer voor de derde keer in een half jaar tegen elkaar. DWS begon op Sportpark Overbeek als favoriet en had bij winst een grote stap richting het kampioenschap van de derde klasse kunnen zetten. Het eerste doelpunt van de wedstrijd van William van Maanen bleek ook het enige punt van DWS van de eerste helft te zijn, omdat ook Revival problemen had met scoren stond halverwege een 3-1 tussenstand op het scorebord. Ook in de tweede helft heersten de defensies en bleven doelpunten duur. Revival liep uit naar 5-1 om uiteindelijk verrassend makkelijk met 7-3 de twee punten in Terschuur te houden.

Revival-trainer Arjan Groeneveld: ,,Vooraf wisten we dat er mogelijkheden waren, maar eerlijk gezegd was dat meer hopen dan verwachten. Het eerste kwartier hadden we het moeilijk, daarna was DWS aanvallend onmachtig. Het werd een echte knokwedstrijd, waarin wij goed hebben verdedigd. Dit is heel mooi voor ons en een grote stap richting handhaving, onze doelstelling. Natuurlijk staan we nu ook gedeeld aan kop, maar daar willen we nog niet teveel naar kijken.”

Minder tevreden was DWS-trainer Jaap Jochems: ,,Wij zijn zwaar door de ondergrens gezakt, we hadden echt een offday. We begonnen nog wel aardig, maar misten heel veel kansen en dat deed wat met het vertrouwen. Daarna ging het ook mis in de passing en de opbouw. Complimenten voor Revival, ze hebben in tegenstelling tot het onderlinge treffen in de zaal nu wel geprobeerd om echt te korfballen. Balen dat we twee keer achter elkaar van ze verliezen. Gelukkig kunnen we over twee weken direct weer revanche nemen op Revival wanneer we ze in Kootwijkerbroek treffen, dat zijn we ook aan ons publiek verplicht.”

Doelpuntenmakers DWS: William van Maanen 2 en Willemieke Goorhuis 1.

Bron: Barneveldsekrant.nl

Foto’s: Erik Terpstra