Rheko 1 – DWS 1: 8-13 | Eerste zege voor DWS

30 september 2019

KOOTWIJKERBROEK – Voor DWS resulteerde de uitwedstrijd met Rheko in de eerste overwinning van het seizoen: 8-13. De Kootwijkerbroekers waren vanaf het eerste fluitsignaal de bovenliggende partij in Rhenen en hielden hun voorsprong tot het einde van de wedstrijd vast.

,,Ik had vooraf wel het idee dat er wat te halen viel bij Rheko, maar zeker met de vele wind is het de vraag wie daar het beste omgaat. Het was ook nog eens een groot veld waar we op speelden. Gelukkig namen we meteen de leiding en in het vervolg kwamen we niet meer in de problemen”, analyseert coach René Slegh de wedstrijd.

Na rust bouwde DWS de voorsprong verder uit. ,,We hebben wat mutaties in de vakken doorgevoerd, waardoor we iets meer balans hebben. Dat pakte goed uit. We komen makkelijker tot scoren en hebben meer controle.”

Doelpuntenmakers: Rinske van den Brink 4, Gertjan Davelaar 3, Hilde Lozeman 2, Dinant Lagerweij 2, Job Schonewille 2.