Selectieleden nemen afscheid: coach Christiaan van Hunen

14 juni 2019

Het seizoen eindigt aanstaande zaterdag voor de DWS-selectie. Een mooi seizoen voor DWS 1 en DWS 2 met knappe overwinningen en spannende wedstrijden. Maar het einde van dit seizoen betekent meer: maar liefst 4 selectiespelers en 2 coaches nemen aanstaande zaterdag afscheid. Daarom zetten wij tot en met zaterdag iemand in de spotlight. Vandaag: Christiaan van Hunen, coach van DWS 2.

Christiaan is een echte DWS-er. Hij neemt plaats in het bestuur, zorgt voor het onderhoud van de materialen en het complex en hij is coach. Ook speelde Christiaan in DWS 1. In dat team schakelde hij als verdediger menig puntspeler uit en waren zijn schoten trefzeker. Helaas veranderde dit toen hij een ernstige knieblessure opliep. Vanaf dat moment stortte hij zich op zijn trainerscarrière en promoveerde hij van coach van de A1 naar coach van DWS 2.

Bij DWS 2 heeft hij knappe prestaties behaald, waaronder een kampioenschap en de daarbijbehorende promotie. Inmiddels heeft Christiaan, samen met assistent Jaco, DWS 2 omgetoverd tot een constante derdeklasser. Volgend jaar de taak aan Gerjan van de Krol om dit vast te houden. Hij zal volgend jaar samen met Jaco de scepter zwaaien over DWS 2.

Christiaan zullen wij volgend jaar misschien wel weer iets vaker in het veld zien, want dat doet hij toch het liefst. Daarnaast blijft hij druk in het bestuur.

Aanstaande zaterdag coacht Christiaan zijn laatste wedstrijd voor DWS 2 tegen Fiducia 3. U bent van harte uitgenodigd om deze  laatste wedstrijd te bewonderen. De wedstrijd start om 14 uur bij korfbalveld DWS!