Selectieleden nemen afscheid: coach Coen Hooijer

12 juni 2019

Het seizoen eindigt aanstaande zaterdag voor de DWS-selectie. Een mooi seizoen voor DWS 1 en DWS 2 met knappe overwinningen en spannende wedstrijden. Maar het einde van dit seizoen betekent meer: maar liefst 4 selectiespelers en 2 coaches nemen aanstaande zaterdag afscheid. Daarom zetten wij tot en met zaterdag iemand in de spotlight. Vandaag: Coen Hooijer.

Vier jaar geleden trad Coen als coach aan bij DWS. Na een lastig eerste jaar, waarbij de selectie geveld werd door vele blessures, degradeerde DWS 1 op het veld en in de zaal. Gelukkig hield Coen vertrouwen. Zijn enthousiasme en energieke trainingen brachten het jaar daarop maar liefst twee kampioenschappen. Zowel op het veld als in de zaal werd Coen’s DWS 1 kampioen. Een prachtige prestatie van Coen en zijn team.

Dat de klik tussen Coen en de selectie uitstekend is, toont zijn extra vierde jaar wel aan. Helaas gaat Coen DWS na dit seizoen verlaten om te gaan coachen bij Sparta Nijkerk. Een hele mooie overstap voor de coach uit Heelsum. Wat zal de selectie de (soms) gekke trainingsoefeningen, zijn enthousiasme en energie missen. Hopelijk kunnen wij als selectie Coen een afscheid geven met een gouden randje. Aanstaande zaterdag speelt eerst DWS 2 tegen Fiducia 3 om 14:00. Aansluitend speelt DWS 1 tegen Fiducia 1 om 15:30.

Bij deze wensen wij veel Coen veel succes bij zijn nieuwe uitdaging en kijken wij uit naar DWS-Sparta volgend seizoen!