Selectieleden nemen afscheid: Bas Lagerweij

10 juni 2019

Het seizoen eindigt aanstaande zaterdag voor de DWS-selectie. Een mooi seizoen voor DWS 1 en DWS 2 met knappe overwinningen en spannende wedstrijden. Maar het einde van dit seizoen betekent meer: maar liefst 4 selectiespelers en 2 coaches nemen aanstaande zaterdag afscheid. Daarom zetten wij tot en met zaterdag iemand in de spotlight. Vandaag: Bas Lagerweij.

Bas is al jaren de aanvoerder van DWS 1 (met korte onderbreking toen coach Coen Hooijer aantrad) en is kenmerkend  door zijn atletische kunst- en vliegwerk onder en bij de korf. Sinds 2002 maakt Bas onderdeel uit van de selectie. Tijdens zijn studententijd in het tweede, daarna werd hij snel een vaste kracht in het eerste team waar hij zich ook steeds meer ontwikkelde tot een allrounder die het hele team op sleeptouw neemt. Na dit seizoen gaat Bas aan de slag als speler/coach bij DWS 3.

Aanstaande zaterdag neemt Bas afscheid tijdens de thuiswedstrijd tegen Fiducia. Hopelijk is het een afscheid met een gouden randje. Bij een overwinning stelt DWS 1 de tweede plek veilig. Hopelijk zien wij jullie dan!