SEV 1 – DWS 1: 8-26 | DWS promoveert na ruime zege

11 juni 2023

KOOTWIJKERBROEK – DWS is dankzij een overtuigende 8-26 overwinning op SEV gepromoveerd naar de tweede klasse. Het team van trainer Jaap Jochems is door de zege zeker van de tweede plaats en de bijbehorende promotie is een mooie bekroning van een succesvol seizoen.

Het grootste probleem voor DWS was zaterdag niet de tegenstand van hekkensluiter SEV maar de bijzondere situatie voor de wedstrijd. Door een bermbrand was het busje van de heren van DWS in een flinke file terecht gekomen waardoor een half uur na de officiële starttijd van de wedstrijd DWS nog steeds maar de beschikking had over één man en zeven vrouwen. In goed overleg met tegenstander en arbitrage besloot DWS de wedstrijd met Rens Bleijenberg en zeven dames te starten, een behoorlijke uniek situatie.

Na tien minuten waren de DWS-heren inmiddels ook op Sportpark De Pluimerskamp gearriveerd en konden Matthias Budding, Job Schonewille en Boaz Liefting bij een 1-7 (!) voorsprong hun opwachting maken. Uiteindelijk liep DWS met de uitblinkende Linemijn Jansen als meest opvallende speelster via een 5-18 ruststand uit naar de 8-26 eindstand, waarbij het derde kwart het minste gedeelte was. Na de overwinning vertrok de selectie van DWS naar Renkum om bij trainer Jochems tijdens een barbecue de promotie te vieren.

Trainer Jaap Jochems: Met een stijgende lijn qua spel, de geweldige onderlinge sfeer, twee overwinningen op Revival en een meer dan verdiende promotie na een fraaie tweede plek is dit een fantastisch seizoen voor DWS. Onze promotie is van de hele club DWS, zoals bijvoorbeeld voor de jeugdtrainers die de spelers hebben opgeleid en de barmedewerkers die de derde helft mogelijk maken.”

Zaterdag sluit DWS de competitie met een thuiswedstrijd tegen Kesteren af.

Doelpuntenmakers DWS: Boaz Liefting 6, Rens Bleijenberg 5, Sabrina van den Brink 4, Linemijn Janssen 3, Hilde Lozeman 2, Marieke Meijer 2, Rinske van den Brink 2, Job Schonewille 1 en Matthias Budding 1.