Sfeer is succesfactor DWS | Handhaving een feit bij winst

31 maart 2023

KOOTWIJKERBROEK – Na de sensationele zege tegen koploper KZ Danaïden moet DWS zaterdag ook de uitwedstrijd tegen Sporting Badhoevedorp winnen om volgend seizoen weer in de tweede klasse te spelen.

Korfbalster Marieke Meijer van DWS gaat vol voor handhaving. Foto: Erik van ’t Land

Marieke Meijer-Lijbers speelt al zestien jaar in de selectie van DWS en keerde afgelopen zomer terug in het eerste team. Meijer: ,,Trainer Jaap Jochems vroeg aan het begin van het seizoen of ik weer bij DWS 1 kon aansluiten, hij kon mijn ervaring goed gebruiken. Hoewel ik mede vanwege het moederschap de afgelopen jaren met plezier bij het tweede heb gespeeld, vind ik het heel leuk om weer bij het eerste te spelen. Samen met mijn zusje Joanne in een vak en net met wat meer uitdaging en strijdlust. DWS is echt mijn club en ik heb ook na onze verhuizing naar Amersfoort nooit overwogen te vertrekken. In het verleden was ik jeugdtrainer, nu draai ik af en toe een kantinedienst. Voorlopig ben ik ook niet van plan te stoppen. Zolang ze me niet aan alle kanten voorbij lopen, blijf ik lekker korfballen. Mede omdat we dit seizoen wat vaker winnen, is de sfeer ook goed. Wij hebben echt een vriendengroep.”

OVERWINNING

Na een paar lastige seizoenen met veel nederlagen won DWS mede onder impuls van de nieuwe trainer op het veld zes van de acht duels en werd zelfs buurman Revival verslagen. In de zaal speelt DWS in een hogere competitie en leek handhaving een pittige klus. Na een moeizame start met drie nederlagen bleek DWS toch veel meer dan competitievulling te zijn en werd met veel energie in Barneveld knap gewonnen van Fortissimo, Badhoevedorp en GKV. DWS leek onderweg naar handhaving, maar mede door een enkelblessure van Meijer werden er drie belangrijke wedstrijden verloren. Meijer hierover: ,,Eigenlijk hadden we tegen Luno en Fortissimo ook al moeten winnen, maar toen waren we niet scherp genoeg in de afronding en hebben we kostbare punten verloren. Voor het duel van afgelopen zaterdag tegen koploper KZ Danaïden heeft de trainer ons op het geplande kampioensfeest van de tegenstander gewezen en benadrukte aanvoerder Job Schonewille ook nog dat we alles moesten geven zodat we in ieder geval met opgeheven hoofd het veld konden verlaten. Dat hebben we gedaan en meer dan dat: een prachtige overwinning. Het was na afloop ook leuk om met een knipoog de tegenstander nog een fijn kampioensfeest te wensen.”

MIDDENMOOT

Zaterdag wordt het een drukke dag voor de selectie van DWS. Om 11.45 uur speelt het tweede in Kamerik een mogelijke promotiewedstrijd, drie uur later volgt in Badhoevedorp de ontknoping van de competitie. Meijer: ,,Wij zeggen altijd dat we samen één selectie zijn, het tweede hoort bij het eerste en andersom ook. Het grootste deel van ons team zal dus via Kamerik naar Badhoevedorp reizen. Wij hebben veel vertrouwen in een goede afloop, thuis hebben we ze al verslagen. Iedereen is fit en heeft het goede gevoel nog door de aderen stromen. Wij hebben echt zin om daar het zaalseizoen met een zege af te sluiten zodat we op een mooie plek in de middenmoot eindigen.”

Bron: barneveldsekrant.nl | Peter de Kinder